חוזה טיפולי

המטרה שלנו משותפת:

טיפול נעים, קצר וקולע, שעונה על המטרות לשמן הגעתם. החוזה בינינו יאפשר לנו להשיג את המטרה הזו. 

מרגע שקבענו יום ושעה - השעה הזו שלכם ולמעט מקרים חריגים איני מבטלת אותה ובוודאי שאיני מציעה אותה למשפחה אחרת. אני מחכה לכם.

אני מגיעה מוכנה לטיפול- מכינה את מטרות הטיפול ואת האמצעים כדי להשיג את המטרות האלו. אני רושמת לי תמיד איפה עצרנו כדי להמשיך מאותה נקודה בשבוע לאחר מכן. אני מתייעצת עם קולגות, הולכת להשתלמויות ולימודים מתקדמים ולהדרכות אישיות על מנת לתת את המענה הכי מקצועי.

אני מצפה מכם להגיע בזמן לטיפול, לשתף אותי באינפורמציה רלוונטית וכן לשתף אותי במחשבות ובקשות בנוגע לאופן הטיפול עצמו. אני מצפה מכם לתרגל בהתאם ליכולתכם ולמטרות הטיפול. 

מהילד אני מצפה להיות ילד :)

 

קביעת מטרות הטיפול ועדכונן:

מטרות הטיפול נקבעות בהתאם לציפיות שלכם ההורים יחד עם המידע המגיע מהמסגרת החינוכית והתפקוד בחדר הטיפולים. מטרות הטיפול נקבעות יחד, ויעודכנו בהתאם להתקדמות הילד והמידע שאתם ההורים מספקים. בטיפולים ארוכים, נערוך מפעם לפעם שיחות הורים על מנת לעדכן, להתעדכן ולקבוע יחד מטרות להמשך.

מחירים:

  • עלות פגישה ראשונה- הפגישה הראשונה היא ארוכה יותר כדי לאפשר לי להכיר את הילד ולילד להכיר אותי ואת החדר בנינוחות. עלותה- 500 ש"ח. אורך הפגישה- כשעה ורבע.

  • עלות פגישה שנייה ואילך- 350 ש"ח. אורך הפגישה 45 דקות, כאשר 5 הדקות האחרונות מוקדשות לשיחה על מה שקרה בטיפול, התרגול בבית ומחשבות נוספות.

  • עלות תצפית בגן (או ביקור לצורך הדרכת צוות): 400 ש"ח אם זה בתוך כפר סבא, 450 ש"ח ליישובים אחרים.

  • עלות פגישת הורים: למרות שפגישות הורים הן ארוכות יותר בדרך כלל, עלותן כמו מפגש רגיל - 350 ש"ח. פגישות ההורים מתקיימות בשעות גמישות יותר על מנת לאפשר לשני ההורים להגיע. 

  • עלות כתיבת דו"חות: אני משקיעה זמן רב בכתיבת דוח שיהיה מקצועי, ברור ואינפורמטיבי.

    • הדו"חות השוטפים של הטיפול (בקשת המשך מקופת חולים, דו"ח סיכום ביניים לרופא התפתחותי, דו"ח לצורך ועדת השמה או ועדת שילוב וכן סיכום טיפול) אינם כרוכים בתשלום נוסף. דו"חות אחרים- עלותם 150 ש"ח.

    • דו"ח אבחון במידה וצריך, מגולם בתוך העלות של הפגישה הראשונה. בכל מקרה- כתיבת דו"ח אבחון תתבצע לאחר 2 פגישות מינימום.

    • בכל מקרה דו"חות לא ייכתבו באופן אוטומטי, אלא רק עם בקשה שלכם, ההורים.

    • יש לקחת בחשבון זמן של כשבועיים לכתיבת דו"ח שוטף (במקרים חריגים ייתכן עיכוב נוסף). דו"ח סיכום טיפול- עד חודש מסיום הטיפול. 

  • שיחות טלפון: לא כדאי לדבר "מעל הראש" של הילד. אם נשארו שאלות לגבי מה שקרה בטיפול או דברים שחשוב לכם לספר לי, תמיד אפשר לתאם שיחת טלפון קצרה ולדבר על כך בנוחות. שיחות אלו יהיו ללא תשלום אך באופן טבעי יהיו קצרות וענייניות. אם נרגיש ששיחה כזו אינה מספיקה, ויש צורך לדון בצורה מקצועית ורצינית יותר, נקבע פגישת הורים.

  • שיחות טלפוניות עם צוות חינוכי או מטפלים נוספים יתקיימו לפי הצורך, לאחר חתימה על ויתור סודיות גם אצלי וגם אצל הצוות החינוכי/טיפולי, והן ללא תשלום נוסף.

  • אופן התשלום: קיימת גמישות באופן התשלום: אפליקציה, צ'קים, מזומן, העברה בנקאית. במקרה של העברה בנקאית יש לשלוח לי צילום מסך של ההעברה.

התנהלות בטיפול:

ברוב המקרים אבקש שאתם, ההורים, תהיו נוכחים בחדר הטיפולים. במקרים מסויימים, נחליט יחד על כך שתמתינו מחוץ לחדר. 

אם בחרתם להיות נוכחים, אבקש להשקיט את המכשיר הנייד ולתת לו לנוח בזמן הטיפול. לגלישה בנייד בזמן הטיפול יש אמירה: הטיפול לא מעניין או חשוב מספיק. הילד זקוק לפידבק שלכם על המאמצים שלו. אם יש עניין שאינו סובל דיחוי- אבקש שתטפלו בעניין הזה בחדר ההמתנה.

ביטולים: 

לרצף ולהמשכיות של הטיפול יש חשיבות גבוהה להצלחת הטיפול: הילד יודע שאני מחכה לו כל שבוע בשעה קבועה וניתן להמשיך ולעבוד מאותה נקודה שהפסקנו. מנסיון - כאשר יש הרבה ביטולים, הטיפול יעיל פחות ונמשך הרבה יותר זמן (ולבסוף, הטיפול הזה יקר יותר עבורכם). עם זאת, אני מבינה שכולנו חיים בקצב החיים הגבוה שיש בישראל, ויש הרבה אירועים בלתי צפויים בחיינו.

  • איני גובה על ביטולים שבוצעו מראש אך אם יש יותר מביטול אחד בחודש, ננסה למצוא מועד נוח יותר בו יהיו פחות ביטולים, או שאמליץ לחזור לטיפול בתקופה אחרת בה המשפחה תהיה פנויה יותר לטיפול. לא אוכל לשמור שעה קבועה כאשר יש הרבה ביטולים.

  • אם אתם יודעים מראש שלא תוכלו להגיע- הודיעו לי בהקדם, ובכל מקרה לא יאוחר מ-48 שעות לפני הפגישה. תמיד ננסה לתאם שעה חלופית כדי לשמור על הרצף. לא תמיד תהיה לי שעה חלופית להציע.

  • קורה גם שנזכרים ברגע האחרון באירוע בגינו אי אפשר להגיע. אוכל לספוג זאת פעם אחת אך לא יותר, ומהפעם השנייה אבקש תשלום מלא.

  • מחלות של הילדים הן כמובן היוצאות מן הכלל, וברור שבגילאים הצעירים זה משהו שקורה. בכל מקרה אין להביא ילד חולה לטיפול.

תקשורת: 

  • ניתן ליצור איתי קשר בווצאפ, טלפון או מייל, אך לקחת בחשבון שלוקח לי לעיתים עד יום לחזור בשל עומס.

  • רוב היום הטלפון שלי על שקט, אם לא עניתי- שלחו הודעה. איני חוזרת לשיחות שלא נענו באופן אוטומטי.

  • אבקש לא לשלוח הודעות, אם הן אינן דחופות, אחרי 19:00.

טיפול מוצלח ומהנה!

יעל לדרר