054-5657981
yaelederer@gmail.com
יעל לדרר
קלינאית תקשורת התפתחותית, M.A
מרצה על התפתחות ילדים בעולם טכנולוגי
אריק, בנץ ואיינשטיין
מה ילדים יכולים, ולא יכולים, ללמוד מטכנולוגיית המסכים
"אבל הוא לומד מהתכניות המון!" זה משפט שאנחנו שומעים אותו הרבה בהקשר של ילדים צעירים ומסכים. בתכניות השונות וגם באפליקציות יש פוטנציאל ללמוד המון: ידע עולם, אוצר מילים חדש, מבנה נרטיבי, יחסים חברתיים, מושגים, אוריינות ופונולוגיה ואפילו מורפולוגיה.
השאלה היא מה מכל השפע הזה שמוגש באמצעות המדיה מצליחים ילדים צעירים באמת ללמוד.
נדבר על מה מפריע לקטנטנים ללמוד ממדיה, ומה יכול להועיל להם וגם נקבל טיפ אחד, קל ויישומי.
יעל לדרר, קלינאית תקשורת, דוקטורנטית באוניברסיטת תל אביב, חוקרת ומרצה בתחום של התפתחות ילדים בעולם טכנולוגי. סקרנית מאוד לגבי האופן בו השינויים הטכנולוגיים משנים אותנו, במיוחד מהזוית של ילדים צעירים.
וגם- מארגנת את כנסי ה-SMALL TALKS שהם שילוב של כל מה שאני אוהבת - מפגשים ואתגרים אינטלקטואלים. מקוה להפגש בכנס!
ללכת לעיבוד בגן השעשועים
על חשיבותה של הסכימה בתהליך עיבוד מידע והשפעתה על הלמידה
היכולת לעבד מידע דרך מערכות החוש מסייעת לנו להבין את העולם, ומאפשרת לנו לקחת חלק פעיל ולהשתתף במצבים שונים.
לכל מצב, אנו מגיעים עם סכמה מגובשת מראש על סמך מידע קודם, ואותה סכמה אמורה להקל עלינו להתמודד עם מצבים חדשים.
בהרצאה קצרה זו נגלה יחד ממה מורכבת סכמה, מהי תפקידה בתהליך עיבוד מידע, עד כמה היא משפיעה על התפקוד וההשתתפות שלנו,
וגם...עד כמה היא עלולה להוביל למחשבה לא מדויקת ומקובעת שתפגע בפניות שלנו ללמידה.
עירית פולק לוי, קלינאית תקשורת, M.A בחינוך מיוחד (לקויות למידה) ומפתחת משחקים וחוברות המקדמים את התפתחותם של ילדים בגיל הרך ובגיל בית ספר.
כקלינאית, אני משתדלת להיפגש עם ילדים מדי יום בעזרת הקשבה, פניות ונוכחות.
ברגעים בהם אנו נפגשים תתרחש חוויה, ובאותם רגעי חוויה, אני מאמינה בכל ליבי שתתרחש למידה.
"הוא לא פנוי ללמידה"
מדוע וכיצד משפיעה טראומה בילדות על התפתחות ולמידה
טראומה בגיל הרך עשויה להסיט את מסלול ההתפתחות של ילדים באופן דרמטי ולפגוע ביכולת שלהם ללמוד תקשורת ושפה. בהרצאה נבין מדוע זה קורה, והאם יש מה לעשות: האם ניתן לטפל בילד שאינו פנוי לטיפול?
תמר צ'רקה, קלינאית תקשורת במרפאת חרוב לילדים ובקליניקה פרטית. בעלת ניסיון רב באבחון, טיפול, הדרכה וניהול צוותים בתחום התפתחות הילד.
מה בין ווימבלדון לדיבור
עקרונות למידה מוטורית בטיפול בדיבור
למעשה, טיפול בדיבור הוא כמו אימון טניס...
חלק משמעותי מתהליך הפקת הדיבור הוא מוטורי.
בני אדם משלבים פעולות מוטוריות של איברי ההיגוי במגרש התקשורתי.
הפרעות היגוי יכולות לנבוע מקושי בתכנון המוטורי או בהוצאה לפועל של הפקודות המוטוריות.
בואו נכיר כמה עקרונות למידה מוטורית שיעזרו לנו להיות מאמנות טובות יותר.
גל גאון סיון, דוקטורנטית בחוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת תל אביב.
מדריכת PROMPT. מטפלת ומדריכה בתחום של מובנות דיבור ירודה, אפרקסיה של הדיבור בילדות, דיסארתריה ועוד.
מתרגשת בכל פעם מחדש מהפלא שקורה כשילד/ה מצליח/ה להעביר לסביבה את המסר שלו/ה באמצעות הדיבור או עם תת"ח.
איך פעוט מפצח קוד
למידה באמצעות משאבים קוגנטיביים מוגבלים
בהרצאה נסקור את המנגנונים המאפשרים לפעוט להשתלט בזמן קצר יחסית על מערכת השפה המורכבת בזירת התרחשות משתנה.
התינוק מפיק מילים ראשונות בשנה הראשונה לחיים, עובר להפקת צרופים ולאחר מכן מפציע התחביר רב מלל ובעל מסה של גודל גיוון וקישוריות, וזאת בזמן של גדילה והתרחבות קוגניטיביים והצורך להבין את העולם. יחד נבין את התנאים המיטביים לרכישת השפה.
חלי צווילינג, קלינאית תקשורת, דוקטורנטית, אוניברסיטת תל-אביב, מדריכה ארצית לקלינאי תקשורת, משרד החינוך. מאמינה בבסיס של חיבור רגשי וחוויתי לכל מטופל ומשם הדרך סלולה להצלחה.רגשי הינו היכולת לסמוך על אנשים משמעותיים בסביבת האדם, שיהיו שם עבורו בעת שהוא צריך אותם.
שרת הבטחון ושרת החינוך נפגשות לשיחת נפש
מה בין בסיס בטוח לראש פתוח
ביטחון רגשי הינו היכולת לסמוך על אנשים משמעותיים בסביבת האדם, שיהיו שם עבורו בעת שהוא צריך אותם.
ממחקרים רבים עולה כי יחסים בין ילדים למבוגרים הם המנגנון העיקרי להתפתחות ולמידה
לאיזו נוכחות של מבוגר זקוק הילד על מנת להיות פנוי ללמידה?
מה זה אומר " לארגן את רגשותיו"?
איך זה מרגיש לדעת שילד צריך אותך כאשר הוא יוצא לחקירה?
כיצד נוכל "למלא את הכוס הרגשית" של הילד?
יהודית אילתה, בוגרת תואר ראשון BPT בפיזיותרפיה באוניברסיטת בן- גוריון ותואר שני MA בהתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה. עובדת כפיזיותרפיסטית התפתחותית במכון להתפתחות הילד במכבי משנת 1993. בוגרת התוכנית הדו-שנתית להנחיית קבוצות מאוניברסיטת בר אילן, בוגרת תוכנית "גישות פסיכודינמיות בהבנת התפתחותם של ילדים ונוער", בוגרת "פסיכותרפיה אינטגרטיבית מזרח-מערב", ביה"ס לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת תל אביב. מנחה סימולציות "מטפל- מטופל" במרכז הדרכה של מכבי. שותפה ב "מתבוננים בקשר" מנחה ומעבירה השתלמויות למקצועות הבריאות וצוותים חינוכיים בנושאים של היבטים רגשיים התפתחותיים וכן מנחה מוסמכת לסדנאות הורות של מעגל הבטחון לקבוצות הורות וצוותי חינוך של מעגל הבטחון COS-P™ Circle of Security® Parenting